fredag 27 april 2012



Jag har varit jättekritisk mot Glee på senaste tiden. Men de två senaste veckorna har de levererat med två starka avsnitt och igår låg jag och grät under avsnittet för att det var så fint. Glee lät en ny karaktär träda fram i förra veckan. En kille som definierar sig som tjej och tillslut uppträder med en frisyr, klänning och höga klackar för att göra lite revolt, men mest för att hen mår bra av det. Jag har aldrig sett det här i en amerikansk serie och blev så glad att det var Glee som framhävde det här utan någon speciell problematik. Det är ett viktigt ämne och behöver absolut diskuteras, så när jag insåg  vad gleeteamet försökte, och lyckades med att framhäva blev jag så, så, sååå glad.
Under det senaste avsnittet får vi se annat än heterokänslor , äntligen avskalade de bort Finn och Rachels pinsamma förhållande problem och lät två Kurt och Blaine bråka , vara förbannade, sårade och visa känslor! Detta ledde till två oootroliga nummer som jag inte kan sluta titta på. Jag är helt enkelt tillbaka i Gleesfären och dreglar återigen åt alla nummer de gör. Det mår jag bra av, så bra att jag skriver som en kratta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar