tisdag 10 april 2012


Det är äckligt grått, kallt och blött i Lund idag. Men glad är jag ändå, för jag sitter här i mitt rum under mitt duntäcke, försöker ta mig igenom tre kursböcker som väntar, men jag lyssnar på Coldplay istället och drömmer mig bort till augusti och Stockholm Stadion.  Sneglar jag lite åt höger står en röd resväska som väntar på att bli fullpackad. Tittar jag på klockan är det inte många timmar kvar till Glee är tillbaka på TV-rutan i USA igen och tittar jag ner på mina naglar är de målade i turkos och har inte blivit bitna på snart tre veckor. Det är rekord.
Mina föräldrars bekanta från Chile har många flyttat tillbaka till sydamerika, en anledning är det gråa vädret här i Sverige. Men det kan inte vara den största anledningen, det är bara en enkel version. För små guldmynt i vardagen kan ju få solen att lysa ändå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar